Monday, February 2, 2009

Aku Penat & Rumit

Penat memikir masa depan, ape nak jadik ngn aku ni..
Semuanya jadik malas, puas aku rasa nak gi jumpa kaunseling
Banyak sgt perkara remeh nak aku kena jaga baik keluarga & tanggungjawab
Aku Penat la

Aku penat nak jaga smua ati nye pihak..
Aku juga yang slalu kena cover line utk smua..bile tima masa aku tade plak yg nak cover line
Kenapa time aku nak wat benda yg aku suke, smua nya terbantut
Aku Penat la

Bila aku cuba nak jelaskan alasan aku , mereka anggap aku manusia yg suka bagi alasan
Aku bagi penjelasan bukan alasan
Itu pun kurang cerdik untuk memahaminya
Aku tau aku org yg sangat rumit..

Aku rumit kerana korang juga la..yg tak pandai nak layan aku dan doakan aku slalu jadi rumit.
Kerana kalian la aku jadi rumit
Rumit untuk membuat sesuatu keputusan
Kerna aku bingung nak beri keputusan

Bila aku buat keputusan begini..pihak tu suke bagi aku pikir dua kali
Aku rasa aku banyak sangat berkorban isi ati aku ni pada orang lain
Aku masih terperangkap dalam tempurung aku
Aku tau aku kurang cerdik dalam penggunaan ayat bahasa melayu mahupun inggeris

Aku mengaku ape yg aku buat salah
Justeru,terus minta maaf
Aku sudah rasa selesa jadi orang kurang cerdik & pendiam
Kerna mereka menjadikan aku sebegitu
Tak reti nak menghargai aku

Aku Penat.....

Aku suka aku rumit kerana aku tanak jadik yang sama label ngn manusia sekarang
Aku suka duduk jauh & tak jumpa dgn orang yg paling dekat ngn aku
Sebab mereka tak pandai menghargai aku
Aku harapkan anak-anak bulu aku yg melayan kerumitan ku ni

Si Dia aku tak berapa harapkan sebab aku paham keadaaan dia
Aku mmg tak suke harapkan ape-ape dari kalian sebab aku dari kecil sudah di biarkan
Kadang-kadang kasihan aku tengok si Dia itu
Siang Malam memeras pengetahuan
Dia pun penat..

Aku cube menghiburkan diri dgn kaum-kaum yang terdekat dgn ku
Tapi aku masih rasa kosong
Terasing
Bukan dalam satu aliran mungkin

Ye, aku memang suke dunia sepi aku ni
Kerna aku boleh buat apa saja dlm mimpi aku
Dan aku penat
Penat mencari jalan keluar

Aku penat ada yg suke tikam belakang aku
Terutamanya kaum Hawa
Yang tiada penjelasan & suka berkias
Aku bukan suka kias

Aku Penat
Aku rela jadi pendiam
Aku rela jadi manusia tolol
Aku rela jadi manusia yg hilang dari pandangan masyarakat

Kerna Aku penat menunaikan tanggungjawab aku ni yg org tidak hargainya

Aku Rela Sepi

No comments:

Post a Comment